Heile 109 næringsforeiningar frå heile landet, med til saman 28 000 medlemsbedrifter, var samla i Bergen til den årlege samlinga i regi av Næringsforeningene i Norge.
Starte opp med eller vidareutvikle industriretta produksjon i Volda? Søk industrifondet i Volda Næringsforum om midlar
Stad Skipstunnel må inn på Statsbudsjettet 2021
Nettverk for samferdsle på Sunnmøre ber samferdsleministeren om å skru opp tempoet.
Nettverksgruppe for Samferdsle på Sunnmøre sende 25.06.20 brev til samferdsleminister Knut Arild Hareide om at han må skru opp tempoet i sakshandsaminga av Stad Skipstunnel slik at denne kjem inn på Statsbudsjettet for 2021. Brevet gjekk også som kopi til Næringskomiteen og Transport- og kommunikasjonskomiteen på Stortinget. Her er brevet i heilskap:
Stad Skipstunnel: Kortere frist for kvalitetssikring av Kystverkets forslag til kostnadsreduserende tiltak
Kystverket leverte i 2017 et forprosjekt for Stad skipstunnel. Forprosjektet har vært gjennom ekstern kvalitetssikring (KS2) som ble ferdigstilt i mai 2018. Fra sammendrag og konklusjoner i KS2 har vi merket oss at Atkins/Oslo Economics anfører:
«Prosjektet er veldefinert og entydig avgrenset i forprosjektdokumentet og styringsdokumentet. Dersom prosjektet skal realiseres anbefaler vi en kostnadsramme (p85) på 4,35 mrd. 2018-kroner inkl. mva. og en styringsramme (p50) på 3,67 mrd. 2018-kroner inkl. mva.»
Kystverket la i 2019 fram forslag til kostnadsreduserende tiltak. Nå har Finansdepartementet og Samferdselsdepartementet bedt om en kvalitetssikring av Kystverkets utredning.
Analyseselskapet Atkins har fått oppdraget med å foreta denne eksterne kvalitetssikringen av Kystverkets forslag til kostnadsreduserende tiltak. Problemet, slik vi ser det, er at Atkins har fått en frist til november 2020 med å legge fram sin gjennomgang. Det betyr at Stad Skipstunnel mest trolig ikke kan komme på Statsbudsjettet for 2021.
Stad skipstunnel er fullfinansiert i Nasjonal transportplan (2,9 mrd. kroner), og Stortinget har vedtatt byggestart for Stad skipstunnel i inneværende stortingsperiode (2017-2021). Dermed er statsbudsjettet for 2021 siste sjanse for å innfri vedtak på Stortinget. Kystverket er klare for byggestart og venter kun på klarsignal og oppstartbevilgning fra regjeringen.
Nettverksgruppe for Samferdsel på Sunnmøre finner det svært problematisk at departementene med åpne øyne legger opp til en saksgang som vil bryte med lovlig fattede vedtak i Stortinget. Om saksgangen framskyndes noe vil det være fullt mulig å innfri det nasjonalforsamlingen har bestemt. Atkins skal ikke gjøre en ny total gjennomgang av prosjektet, men bare Kystverkets forslag til kostnadsbesparende tiltak. Det er ingen rimelig grunn til at Atkins skal måtte bruke fem måneder på et slikt avgrenset stykke arbeid.
Saksgangen departementene legger opp til kan minne om en bevisst trenering for nok en gang ikke å bevilge penger over statsbudsjettet, selv om Stortinget tidligere har vedtatt at det skulle skje senest 2021. En slik framgangsmåte vil svekke tilliten ikke bare til departementene, men til hele vårt politiske system.
Nettverksgruppe for Samferdsel på Sunnmøre vil derfor be statsråden om å justere avropet og gi Atkins en kortere frist for kvalitetssikring av Kystverkets forslag til kostnadsreduserende tiltak. Slik at Stad Skipstunnel blir en del av Statsbudsjettet for 2021.
Nettverk for samferdsel, Sunnmøre er en gruppe sammensatt av ledere i næringslag- og foreninger i Sande, Volda, Ørsta, Herøy, Hareid, Vanylven, Ulstein, Haram og Ålesund i tillegg til representasjon fra Gode vegar, Maritimt Forum Nordvest og MAFOSS.
Permitteringar - informasjon til arbeidsgjevarar
NAV-kontora på søre Sunnmøre har laga ei beredskapsgruppe for bedrifter som treng informasjon og råd.
NAV opplever at mange bedrifter no ser seg nøydde til å permittere sine arbeidstakarar på grunn av redusert aktivitet.
Det er lange køar på arbeidsgivartelefonen til NAV Kontaktsenter, og NAV-kontora på Søre-Sunnmøre har difor valt å lage ei beredskapsgruppe slik at bedriftene lett skal få informasjon og råd/rettleiing.
Kontakt NAV for bistand:
Oddvor F Hovden, tlf 482 52 094
Kåre Hansen, tlf 406 02 047
Roy Vadset, tlf 950 73 188
Ragnar Svensgaard Moe, tlf 922 49 236
Janne Ringstad, tlf 466 22 319
Les meir om permitteringsreglar her :
Protest mot nedlegging av flyruter på Ørsta/Volda lufthavn Hovden (ope brev til Samferdselsminister Knut Arild Hareide)
Nettverk for Samferdsel, Sunnmøre
v/ Gode vegar AS
Tinggata 3, 6783 Stryn
sveinsunde@godevegar.no
Ope brev til:
Samferdselsminister Knut Arild Hareide, Dept. Oslo
Kopi: Distriktsminister Linda Hofstad Helleland
Sunnmøre, 04. mars 2020
Protest mot nedlegging av flyruter på Ørsta/Volda lufthavn Hovden
Viser til sak om stans i enkeltruter til og frå Ørsta/Volda lufthavn Hovden, samt kontakt i saka frå ordførarar på søre Sunnmøre og frå Flyplassforum Hovden.
Det er med stor uro vi ser at rutetilbodet t/r Oslo vert svekka enno ein gang, og vi ber difor om at ministeren ser på denne saka med største alvor.
Distrikta får lide
Vi opplever no nok ein gang at myndigheitene stikk kjeppar i hjula for å drive skolar, sjukehus, næringsliv og alt anna liv i distrikta.
Fergetakstane vert auka med 30-70 %, skoletilbud i den videregåande skolen vert lagt ned og no; flyruter vert lagt ned. Den aktuelle direkteruta frå Oslo til Ørsta/Volda lufthavn Hovden kl 09.10, med retur til Oslo kl 09.25, er særs viktig for alle på Søre Sunnmøre; skole, sjukehus, næringsliv, turistar og folk flest.
Avgiftsnivå og kommersiell drift
Avgiftsnivået er no så høgt at sjølv ruter med godt belegg ikkje klarer å drive kommersielt, noko som seier oss at uansett konkurranse vil denne strekninga ikkje kunne drivast med lønsemd i dag. Dette trass opptil 70% belegg på ruta.
Sidan 2012 har myndigheitene innført og gradvis auka CO2 avgift, startavgift/ passasjeravgift og auke i moms frå 8 til 12 %. På kommersielle ruter har Widerøe blitt pålagd ein avgiftsauke på dei kommersielle rutene med ca 73% sidan 2012. Heile 36% av inntektene til Widerøe går til å dekke avgifter. Widerøe seier sjølve at avgiftsnivået er årsaka til at dei må ta grep og legge ned ruter på blant anna Hovden.
Viktig verdiskaping i fare
Næringslivet på Sunnmøre er under sterkt press, og den maritime næringa er midt inne i kostbar og krevande omstilling. Det vert jobba for fullt med nye konsept og kundesegment, og er vi er avhengige av eit stabilt samferdsletilbod til og frå Sunnmøre.
Ministeren sin respons:
Som svar på skriftleg spørsmål (frå Bjørdal/ AP) i saka kom denne utsegna frå minister Hareide:
«Det vil likevel framleis vere mogleg å gjennomføre dagsturar til og frå Ørsta/Volda med det planlagde rutetilbodet.» Svar av 24.02.2020, jfr. Dokument nr. 15:996 (2019-2020).
Det er korrekt som ministeren svarer; at ein KAN komme seg til Oslo og heim på ein dag, men vi ser på denne kommentaren som ei noko lettbeint tilnærming til saka.
Flytider og konkrete utfordringar
Det går eit fly 06.25 med bra belegg, men med bortfall av flyruta 09.25, vil morgonflyet bli overfylt. Det omtalte flyet som landar kl 09.10 er det første som kjem frå Oslo. Med bortfall av dette flyet blir det nærast umogleg å kome seg frå Oslo til Hovden og tilbake på ein dag. Mange av dei som reiser inn til regionen som fagpersonell til skole og sjukehus, kundar til nær ingslivet eller offentlege representantar nyttar nettopp dette flyet.
Eit døme: 4. mai 2020 er første direktefly frå Gardermoen til Hovden 15:50. Reisetid 1 t 10 min. Formiddagsflyet er delt med Sogndal, og går først til Sogndal, ankomst Hovden 10:25. Reisetid 1 t. 50 min
Desse delte rutene gir reduksjon i kapasitet som frå før av er svært begrensa.
Følg opp Granavoldplattformen
I regjeringa sin eigen plattform heiter det om luftfart:
«Luftfarten er ein sentral del av det norske transportnettet, og regjeringa vil sikre at Norge har ein god og framtidsretta infrastruktur for luftfart. Han er spesielt viktig for store delar av distrikta og er ein føresetnad for verdiskaping i heile landet. Regjeringa vil føre ein konkurranseorientert luftfartspolitikk som bidreg til å utvikle ei konkurransedyktig norsk luftfartsnæring.»
Dette er god samferdslepolitikk sett frå oss i distrikta. For regjeringa er det berre å følge opp sin eigen uttalte politikk.
Sjå på dette på nytt
Vi oppfordrar ministeren til å sjå på denne saka på nytt for å bidra til å oppretthalde eit viktig rutetilbod, anten ved reduksjon i avgifter på kommersielle ruter, eller ved at ein vurderer å sikre dette tilbodet ved statleg kjøp av tenester i form av FOT-rute.
Ei avgiftsauke på 70% sidan denne regjeringa kom i posisjon er ikkje akseptabelt.
Følgande bedrifter/næringar på Sunnmøre støttar dette brevet:
Rederi: Havila, Olympic, Frøy Vest, Remøy Management, Remøy Shipping, Bourbon, Rem Offshore.
Verft: Kleven, Ulstein, Havyard Verft, Myklebust Verft, Larsnes Mek. Verksted.
Utstyrsbedrifter: Entec, Hareid Elektriske, Stadt, Brunvoll, Marin Teknikk, Ulmatec
Øvrige: Sparebanken1, Søre Sunnmøre.
Mvh
Svein Sunde /s/ Johann Roppen /s/ Sjukehuset i Volda /s/
Gode vegar Høgskulen i Volda Palma Hånes
Jan Thormodsæter /s/ Arnfinn Ingjerd /s/ Tor Inge Nygård /s/
MAFOSS Maritim Forum Nordvest Vanylven utvikling
Henrik Vedde /s/ Merethe Hjertø Flusund /s/ Bente Lund Jacobsen /s/
Haram Næringsforum Havlandet (Herøy) Næringsforeningen Ålesundsregionen
Oddbjørn Indregård /s/ Idar Flø /s/ Odd Magne Vinjevoll /s/
Sande kommune Hareid Næringslag Ørsta Næringskontor
Mette Ryste /s/ Daniel Garden /s/
Volda Næringsforum Ulstein Næringsforum
Velkomen til reiselivsmøte 03. mars kl. 19-21
Volda Næringsforum og Volda kommune ønsker velkomen til reiselivsmøte tysdag 3. mars klokka 19.00-21.00.
Volda kommune er i dag knytt til destinasjonselskapa Destinasjon Ålesund og Sunnmøre (DÅS) og Visit Nordfjord.
Koplinga til DÅS er gjennom prosjektet Hjørundfjorden og i samarbeid med Møre og Romsdal fylkeskommune og Ørsta kommune.
Medlemskapet i Visit Nordfjord er vidareført med bakgrunn i tidlegare Hornindal kommune sin avtale.
I løpet av 2020 må Volda kommune gjere val med omsyn til si reiselivssatsing, og samspel med lokalt reiseliv vil vere viktig for dei retningsvala ein legg til grunn.
Volda kommune ønsker å legge til rette for reiselivet og utvikle næringa i samspel med lokale, regionale og nasjonale aktørar.
Ved å vere tydelege og føreseielege vil dette kunne gi gode rammer for å utvikle attraktivt, lokalt reiseliv.
Kommunen ønsker å bidra til kvalitativt gode reiselivsprodukt som gir oss fleire besøk og fleire arbeidsplassar.
Program
1900 : Ordførar ønsker velkommen
1905 : Presentasjon Visit Nordfjord, spørsmål?
1935 : Presentasjon DÅS, spørsmål?
2005 : Pause
2020 : Presentasjon sluttrapport Smia Utvikling
2050 : Avslutning og spørsmål
Gjerne delta på vår Facebook-hending, så får du ei påminning i forkant av møtet!
Møtedetaljar
Møtestad: samfunnshuset i Volda
Møtetid: tysdag 3. mars, klokka 19.00-21.00
Arrangørar: Volda Næringsforum og Volda kommune
Illustrasjonsfoto med utsikt frå Dinglavatnet i Volda kommune.Shutterstock/Pixabay
Velkomen til Voldadagen 2019
Under Voldadagen 2019 vil nesten 70 forskjellige bedrifter, lag og organisasjonar presentere seg i Propellhallen. Kafè og mat-sal. Volda Næringsforum og sponsor Sparebanken Møre ynskjer velkomen!
Utstillarane du møter i år er :
A. Våge AS
Amnesty Volda
AV-senteret AS
Bjørkedal kystlag
Volda sogelag
Brunvoll Volda
Bygdepride
Dagsenter for eldre, Volda kommune
Din Bolig AS
DRIVE Trafikkskule AS
Epilepsiforeningen i Møre og Romsdal
Fairtrade
Volda Ørsta Frelsesarmeen
Volda Frivillig i eldreomsorga i Volda
Furene AS
Geiranger Bakeri
Gillen AS
Globalskolen AS
Godt å høre
Hygge Design AS
Høgskulen i Volda
Interoptik Nymark
Intersport Volda
ITF Volda Taekwon-Do klubb
Josybuda Leirviks Agenturer
Kalvatn Kroppspleie As
Lions Club Volda
LO på Søre Sunnmøre
Låssenteret AS
Massør Randi Eikrem
Miljøpartiet Dei Grøne Volda
My Kitchen
Møre Konfeksjon Volda AS
Møre og Romsdal KrFU
Naturvernforbundet i Ørsta og Volda
NMS Gjenbruk
Norske Redningshunder - Ørsta og omegn lag
Norsol AS
Partiet Dei Kristne
Raudt Volda
SpareBank 1 Søre Sunnmøre
Sparebanken Møre
Sparebanken Vest
Sunnmøre Kulturnæringshage
Trivsel i sentrum
Tussa
Varg Academy
Volda AP
Volda brann og redning
Volda FrP
Volda handball
Volda Høgre
Volda Judoklubb
Volda kommune
Volda Næringsforum
Volda og Ørsta Himmelseglarlag
Volda pensjonistlag
Volda Røde Kors
Volda skisenter
Volda skulekorps
Volda SP
Volda SV
Volda TI Langrenn og Skiskyting
Volda Venstre
VOLDA-lista
Volda Sanitetslag
VTI-symjing
Ørsta/Volda misjonsforsamling
Kollektivprosjektet Ørsta-Volda
Ørsta og Volda kommune ynskjer betre kollektivtilbod mellom Volda og Ørsta og i regionen. Kommunane har derfor saman med fylkeskommunen igongsett eit kollektivprosjekt for Ørsta og Volda med dette formål.
Fylkeskommunen gjennomførte i mai ei brukarundersøking med god oppslutning, og kommunane vil gi samla innspel til fylkeskommunen med forslag til forbetringar/endringar.
Du kan lese ei oppsummering av resultat og funn i denne undersøkinga i presentasjonen under :
Merknad og innspel til Skiltplan del av Volda sentrum - Utlegging til offentleg ettersyn
Volda Næringsforum har i dag sendt følgjande merknad / innspel til Volda Kommune :
FRAMLEGG TIL SKILTPLAN FOR DEL AV SENTRUM - OFFENTLEG ETTERSYN
MERKNAD / INNSPEL
Vi har tidlegare gjeve konkret oppsummert innspel til saka ved vårt brev av 6.12.2018.
I Forvaltningsutvalet sitt vedtak av 29.1.2019 går det fram at saka særskilt tek utgangspunkt i innspel frå Volda Næringsforum (VNF), i denne saka i praksis frå næringsaktørane i sentrum.
Vi er difor uroa over at Volda kommune ikkje synest å ta omsyn til vesentlege moment vi etter ein grundig prosess gjer greie for i vårt brev av 6.12.2018.
Vi kjem her med merknad til det konkrete planframlegget, og innspel vil vidare prosess knytt til skiltplan for resten av sentrumskjernen.
Merknad til planframlegget:
Planframlegget syner på ein god måte retninga på korleis ein på ein må løyse dei trafikkale utfordringane i sentrumskjernen generelt og planområdet spesielt. Vi oppfattar intensjponen bak framlegget slik:
Det vert lagt opp til fartsgrense 30 km/t i heile planområdet med unntak av E39. Avviket frå konsekvent og nødvendig løysing ser ut til å vere at det er skissert 50 km/t i heile eller del av Hamnegata.
Parkering med maks p-tid 2 timar i heile området med unntak av særskilt skilta plassar.
Oppmjuking av køyremønster ved fjerning av innkøyringsforbod og einvegskøyringar
Dette er særs positive tiltak som er i samsvar med dei prinsippa som vi også meiner må leggast til grunn i resten av sentrumskjernen.
Av omsyn til at Volda sentrum må framstå inviterande og oversiktleg, vil vi likevel sterkt tilrå at punkta 1. og 2. over vert etablert ved soneskilting (30 km/t) ved innkøyring til planområdet. Dette vil i vesentleg grad dempe inntrykket av sentrum som ein skiltjungel, og mjuke opp opplevinga av sentrum. Døme på velfungerande tettstadar som byggjer på dette er Sogndal.
I skiltframlegget har det nokre plassar oppstått utfordringar i høve fartsgrense som følge av manglande innplassert skilt 362.30 (30 km/t), t.d. ved utkøyring frå Stormyra og Seljebakken til Storgata. Også dette vil løyse seg på ein god måte ved å etablere soneskilting.
Når det no vart slik at kommunen valde å ikkje ta omsyn til heilt vesentlege moment i vårt innspel av 6.12.18, vil vi likevel peike på at det er nødvendig at planframlegget vert slutthandsama og iverksett no. Prosess for resten av sentrumskjernen kjem vi inn på i punktet under.
Innspel til vidare arbeid:
Vi ser at administrasjonen i saksutgreiinga peikar på at «det er behov for vidare arbeid med trafikkskiltplan for heile Volda sentrum.»
Vi gjev vår fulle tilslutning til denne vurderinga, og vil legge til at dette behovet er særs prekært. Vi syner utfyllande til vårt brev av 6.12.2018.
Vi vil avslutningsvis igjen sterkt understreke at noverande skilting og trafikkal situasjon i sentrumskjernen i vesentleg grad påverkar sentrumskjernen negativt. Vi vil difor gjerne medverke konkret for å påskynde vidare skiltplanprosess for resten av sentrum.
Vi vil difor gjerne ha dialog med Rådmannen om det vidare arbeidet i forkant av administrativ og politisk handsaming av planen, og denne merknaden tek utgangspunkt i at vi får dette til.
Vennleg helsing
Volda Næringsforum