Stad Skipstunnel må inn på Statsbudsjettet 2021

Nettverk for samferdsle på Sunnmøre ber samferdsleministeren om å skru opp tempoet.

Nettverksgruppe for Samferdsle på Sunnmøre sende 25.06.20 brev til samferdsleminister Knut Arild Hareide om at han må skru opp tempoet i sakshandsaminga av Stad Skipstunnel slik at denne kjem inn på Statsbudsjettet for 2021. Brevet gjekk også som kopi til Næringskomiteen og Transport- og kommunikasjonskomiteen på Stortinget. Her er brevet i heilskap:

Stad Skipstunnel: Kortere frist for kvalitetssikring av Kystverkets forslag til kostnadsreduserende tiltak

Kystverket leverte i 2017 et forprosjekt for Stad skipstunnel. Forprosjektet har vært gjennom ekstern kvalitetssikring (KS2) som ble ferdigstilt i mai 2018. Fra sammendrag og konklusjoner i KS2 har vi merket oss at Atkins/Oslo Economics anfører:

«Prosjektet er veldefinert og entydig avgrenset i forprosjektdokumentet og styringsdokumentet. Dersom prosjektet skal realiseres anbefaler vi en kostnadsramme (p85) på 4,35 mrd. 2018-kroner inkl. mva. og en styringsramme (p50) på 3,67 mrd. 2018-kroner inkl. mva.»

Kystverket la i 2019 fram forslag til kostnadsreduserende tiltak. Nå har Finansdepartementet og Samferdselsdepartementet bedt om en kvalitetssikring av Kystverkets utredning.

Analyseselskapet Atkins har fått oppdraget med å foreta denne eksterne kvalitetssikringen av Kystverkets forslag til kostnadsreduserende tiltak. Problemet, slik vi ser det, er at Atkins har fått en frist til november 2020 med å legge fram sin gjennomgang. Det betyr at Stad Skipstunnel mest trolig ikke kan komme på Statsbudsjettet for 2021.

Stad skipstunnel er fullfinansiert i Nasjonal transportplan (2,9 mrd. kroner), og Stortinget har vedtatt byggestart for Stad skipstunnel i inneværende stortingsperiode (2017-2021). Dermed er statsbudsjettet for 2021 siste sjanse for å innfri vedtak på Stortinget. Kystverket er klare for byggestart og venter kun på klarsignal og oppstartbevilgning fra regjeringen.

Nettverksgruppe for Samferdsel på Sunnmøre finner det svært problematisk at departementene med åpne øyne legger opp til en saksgang som vil bryte med lovlig fattede vedtak i Stortinget. Om saksgangen framskyndes noe vil det være fullt mulig å innfri det nasjonalforsamlingen har bestemt. Atkins skal ikke gjøre en ny total gjennomgang av prosjektet, men bare Kystverkets forslag til kostnads­besparende tiltak. Det er ingen rimelig grunn til at Atkins skal måtte bruke fem måneder på et slikt avgrenset stykke arbeid.

Saksgangen departementene legger opp til kan minne om en bevisst trenering for nok en gang ikke å bevilge penger over statsbudsjettet, selv om Stortinget tidligere har vedtatt at det skulle skje senest 2021. En slik framgangsmåte vil svekke tilliten ikke bare til departementene, men til hele vårt politiske system.

Nettverksgruppe for Samferdsel på Sunnmøre vil derfor be statsråden om å justere avropet og gi Atkins en kortere frist for kvalitetssikring av Kystverkets forslag til kostnadsreduserende tiltak. Slik at Stad Skipstunnel blir en del av Statsbudsjettet for 2021.

Nettverk for samferdsel, Sunnmøre er en gruppe sammensatt av ledere i næringslag- og foreninger i Sande, Volda, Ørsta, Herøy, Hareid, Vanylven, Ulstein, Haram og Ålesund i tillegg til representasjon fra Gode vegar, Maritimt Forum Nordvest og MAFOSS.

Permitteringar - informasjon til arbeidsgjevarar

NAV-kontora på søre Sunnmøre har laga ei beredskapsgruppe for bedrifter som treng informasjon og råd.

NAV opplever at mange bedrifter no ser seg nøydde til å permittere sine arbeidstakarar på grunn av redusert aktivitet.

Det er lange køar på arbeidsgivartelefonen til NAV Kontaktsenter, og NAV-kontora på Søre-Sunnmøre har difor valt å lage ei beredskapsgruppe slik at bedriftene lett skal få informasjon og råd/rettleiing.

Kontakt NAV for bistand:

Oddvor F Hovden, tlf 482 52 094

Kåre Hansen, tlf 406 02 047

Roy Vadset, tlf 950 73 188

Ragnar Svensgaard Moe, tlf 922 49 236

Janne Ringstad, tlf 466 22 319

Les meir om permitteringsreglar her :

https://www.nav.no/no/bedrift/innhold-til-bedrift-forside/nyheter/permitteringer-som-folge-av-koronaviruset

Protest mot nedlegging av flyruter på Ørsta/Volda lufthavn Hovden (ope brev til Samferdselsminister Knut Arild Hareide)

Nettverk for Samferdsel, Sunnmøre
v/ Gode vegar AS
Tinggata 3, 6783 Stryn
sveinsunde@godevegar.no

Ope brev til:
Samferdselsminister Knut Arild Hareide, Dept. Oslo
Kopi:  Distriktsminister Linda Hofstad Helleland
                                                                                                           Sunnmøre, 04. mars 2020

Protest mot nedlegging av flyruter på Ørsta/Volda lufthavn Hovden

Viser til sak om stans i enkeltruter til og frå Ørsta/Volda lufthavn Hovden, samt kontakt i saka frå ordførarar på søre Sunnmøre og frå Flyplassforum Hovden.
Det er med stor uro vi ser at rutetilbodet t/r Oslo vert svekka enno ein gang, og vi ber difor om at ministeren ser på denne saka med største alvor.

Distrikta får lide
Vi opplever no nok ein gang at myndigheitene stikk kjeppar i hjula for å drive skolar, sjukehus, næringsliv og alt anna liv i distrikta.
Fergetakstane vert auka med 30-70 %, skoletilbud i den videregåande skolen vert lagt ned og no; flyruter vert lagt ned. Den aktuelle direkteruta frå Oslo til Ørsta/Volda lufthavn Hovden kl 09.10, med retur til Oslo kl 09.25, er særs viktig for alle på Søre Sunnmøre; skole, sjukehus, næringsliv, turistar og folk flest.

Avgiftsnivå og kommersiell drift
Avgiftsnivået er no så høgt at sjølv ruter med godt belegg ikkje klarer å drive kommersielt, noko som seier oss at uansett konkurranse vil denne strekninga ikkje kunne drivast med lønsemd i dag. Dette trass opptil 70% belegg på ruta.
Sidan 2012 har myndigheitene innført og gradvis auka CO2 avgift, startavgift/ passasjeravgift og auke i moms frå 8 til 12 %. På kommersielle ruter har Widerøe blitt pålagd ein avgiftsauke på dei kommersielle rutene med ca 73% sidan 2012. Heile 36% av inntektene til Widerøe går til å dekke avgifter. Widerøe seier sjølve at avgiftsnivået er årsaka til at dei må ta grep og legge ned ruter på blant anna Hovden.

Viktig verdiskaping i fare
Næringslivet på Sunnmøre er under sterkt press, og den maritime næringa er midt inne i kostbar og krevande omstilling. Det vert jobba for fullt med nye konsept og kundesegment, og er vi er avhengige av eit stabilt samferdsletilbod til og frå Sunnmøre.

Ministeren sin respons:
Som svar på skriftleg spørsmål (frå Bjørdal/ AP) i saka kom denne utsegna frå minister Hareide:
«Det vil likevel framleis vere mogleg å gjennomføre dagsturar til og frå Ørsta/Volda med det planlagde rutetilbodet.» Svar av 24.02.2020, jfr. Dokument nr. 15:996 (2019-2020).
Det er korrekt som ministeren svarer; at ein KAN komme seg til Oslo og heim på ein dag, men vi ser på denne kommentaren som ei noko lettbeint tilnærming til saka.

Flytider og konkrete utfordringar
Det går eit fly 06.25 med bra belegg, men med bortfall av flyruta 09.25, vil morgonflyet bli overfylt. Det omtalte flyet som landar kl 09.10 er det første som kjem frå Oslo. Med bortfall av dette flyet blir det nærast umogleg å kome seg frå Oslo til Hovden og tilbake på ein dag. Mange av dei som reiser inn til regionen som fagpersonell til skole og sjukehus, kundar til nær ingslivet eller offentlege representantar nyttar nettopp dette flyet.

Eit døme:  4. mai 2020 er første direktefly frå Gardermoen til Hovden 15:50. Reisetid 1 t 10 min. Formiddagsflyet er delt med Sogndal, og går først til Sogndal, ankomst Hovden 10:25. Reisetid 1 t. 50 min
Desse delte rutene gir reduksjon i kapasitet som frå før av er svært begrensa.

Følg opp Granavoldplattformen
I regjeringa sin eigen plattform heiter det om luftfart:
«Luftfarten er ein sentral del av det norske transportnettet, og regjeringa vil sikre at Norge har ein god og framtidsretta infrastruktur for luftfart. Han er spesielt viktig for store delar av distrikta og er ein føresetnad for verdiskaping i heile landet. Regjeringa vil føre ein konkurranseorientert luftfartspolitikk som bidreg til å utvikle ei konkurransedyktig norsk luftfartsnæring.»

Dette er god samferdslepolitikk sett frå oss i distrikta. For regjeringa er det berre å følge opp sin eigen uttalte politikk.

Sjå på dette på nytt
Vi oppfordrar ministeren til å sjå på denne saka på nytt for å bidra til å oppretthalde eit viktig rutetilbod, anten ved reduksjon i avgifter på kommersielle ruter, eller ved at ein vurderer å sikre dette tilbodet ved statleg kjøp av tenester i form av FOT-rute.
Ei avgiftsauke på 70% sidan denne regjeringa kom i posisjon er ikkje akseptabelt.

Følgande bedrifter/næringar på  Sunnmøre støttar dette brevet:
Rederi: Havila, Olympic, Frøy Vest, Remøy Management, Remøy Shipping, Bourbon, Rem Offshore.
Verft: Kleven, Ulstein, Havyard Verft, Myklebust Verft, Larsnes Mek. Verksted.
Utstyrsbedrifter: Entec, Hareid Elektriske, Stadt, Brunvoll, Marin Teknikk, Ulmatec
Øvrige: Sparebanken1, Søre Sunnmøre.

Mvh

Svein Sunde /s/                     Johann Roppen /s/                          Sjukehuset i Volda /s/
Gode vegar                             Høgskulen i Volda                          Palma Hånes                                      

Jan Thormodsæter /s/         Arnfinn Ingjerd /s/                           Tor Inge Nygård /s/
MAFOSS                                  Maritim Forum Nordvest               Vanylven utvikling

Henrik Vedde /s/                   Merethe Hjertø Flusund /s/            Bente Lund Jacobsen /s/
Haram Næringsforum          Havlandet (Herøy)                            Næringsforeningen Ålesundsregionen

Oddbjørn Indregård /s/       Idar Flø /s/                                         Odd Magne Vinjevoll /s/
Sande kommune                   Hareid Næringslag                           Ørsta Næringskontor 

Mette Ryste /s/                      Daniel Garden /s/
Volda Næringsforum            Ulstein Næringsforum

Velkomen til reiselivsmøte 03. mars kl. 19-21

Volda Næringsforum og Volda kommune ønsker velkomen til reiselivsmøte tysdag 3. mars klokka 19.00-21.00.

Volda kommune er i dag knytt til destinasjonselskapa Destinasjon Ålesund og Sunnmøre (DÅS) og Visit Nordfjord.

Koplinga til DÅS er gjennom prosjektet Hjørundfjorden og i samarbeid med Møre og Romsdal fylkeskommune og Ørsta kommune.

Medlemskapet i Visit Nordfjord er vidareført med bakgrunn i tidlegare Hornindal kommune sin avtale.

I løpet av 2020 må Volda kommune gjere val med omsyn til si reiselivssatsing, og samspel med lokalt reiseliv vil vere viktig for dei retningsvala ein legg til grunn.

Volda kommune ønsker å legge til rette for reiselivet og utvikle næringa i samspel med lokale, regionale og nasjonale aktørar.

Ved å vere tydelege og føreseielege vil dette kunne gi gode rammer for å utvikle attraktivt, lokalt reiseliv.

Kommunen ønsker å bidra til kvalitativt gode reiselivsprodukt som gir oss fleire besøk og fleire arbeidsplassar.

Program

1900  : Ordførar ønsker velkommen

1905  : Presentasjon Visit Nordfjord, spørsmål?

1935 : Presentasjon DÅS, spørsmål?

2005 : Pause

2020 : Presentasjon sluttrapport Smia Utvikling

2050 : Avslutning og spørsmål

 

Gjerne delta på vår Facebook-hending, så får du ei påminning i forkant av møtet!

Møtedetaljar

  • Møtestad: samfunnshuset i Volda

  • Møtetid: tysdag 3. mars, klokka 19.00-21.00

  • Arrangørar: Volda Næringsforum og Volda kommune



    Illustrasjonsfoto med utsikt frå Dinglavatnet i Volda kommune.Shutterstock/Pixabay